Hyväksy evästeet Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa »

> Palvelut > Asiakaspalvelu > Ajankohtaista

Ajankohtaista

Miten Asko on varautunut koronavirukseen (COVID-19)?

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme turvallisuus on toiminnassamme etusijalla ja koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa on välttämätöntä tehdä kaikki voitava koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Tältä sivulta löytyy tietoa tilanteen aiheuttamista toimenpiteistä, jotka tekevät asioinnista Asko-myymälöissä ja verkkokaupassa mahdollisimman turvallista.

Verkkokauppamme palvelee vuorokauden ympäri viikon jokaisena päivänä ja kaikki Asko-myymälämme ovat tällä hetkellä avoinna verkkosivuillamme ilmoitettujen aukioloaikojen mukaisesti. Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja mahdollisista muutoksista tiedotamme tällä sivulla.

Tervetuloa ostoksille!

Onko asiointi Askossa turvallista? Kuinka Askon henkilökunta toimii?

Askossa asiointi on yhtä turvallista kuin muissakin kaupoissa. Myymälämme ovat avaria ja väljiä, joten lähikontaktin välttäminen on keskimääräistä helpompaa. Koronavirus tarttuu ihmisestä toiseen lähinnä pisaratartuntana. Virus voi säilyä pinnoilla ja se voi tarttua myös kosketustartuntana viruksia sisältävien pintojen koskettelun kautta. Tätä ei kuitenkaan pidetä ensisijaisena tartuntatapana.

Noudatamme kaikessa toiminnassamme THL:n yleisiä ohjeita:

  • Olemme ohjeistaneet henkilökuntamme pitämään huolta säännöllisestä käsihygieniasta.
  • Puhdistamme maksupäätteet säännöllisin väliajoin useita kertoja päivässä.
  • Pidämme suosituksen mukaisen välimatkan (väh. 1 metri) asiakkaisiin ja muuhun henkilökuntaan asioinnin aikana
  • Vältämme tuotteiden ja pintojen turhaa koskettelua
  • Käytämme suojakäsineitä aina kun mahdollista
  • Seuraamme tarkasti viranomaisten ohjeita ja toimimme niiden mukaisesti

Mitä toivomme asiakkaidemme ottavan huomioon Askossa asioidessa?

Toivomme, että myös asiakkaamme noudattaisivat THL:n suosituksia asioinnin aikana koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi:

  • Suositaan korttimaksua käteisen sijaan
  • Pidetään suosituksen mukainen välimatka muihin asiakkaisiin ja Askon henkilökuntaan asioinnin aikana
  • Vältetään tuotteiden ja pintojen turhaa koskettelua

Vaikuttaako koronavirus Asko-myymälästä tai verkkokaupasta tilattujen tuotteiden toimituksiin?

Tällä hetkellä tilausten toimitusaikoihin saattaa tulla satunnaisia koronaviruksesta johtuvia toimitusaikaviivästyksiä, mutta mahdollisista viivästyksistä tiedotetaan aina tilauskohtaisesti. Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja viestitämme viivästyksistä aina mahdollisimman pian. 

Koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi Posti on ottanut käyttöön tiukemmat varotoimet lähetysten toimittamisessa. Tämän takia kotiinkuljetuksella toimitettavia tilauksia ei toistaiseksi kanneta sisälle asuntoon. Posti ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään. Toimitus sovitaan aina asiakkaan kanssa etukäteen.

K-Plussa pisteiden keräys poistuu 30.9.2020

Askosta tehdyistä ostoista ei kerry Plussa-pisteitä 1.10.2020 lähtien. Pisteiden poistuminen on osa Askon omistajan Indoor Group Oy:n irtaantumista K-ryhmästä ja  Plussa-järjestelmästä. Tästä huolimatta löydät yhä huikeat huonekalutarjoukset sekä aina edulliset Huippuetutuotteet Askosta!