Hyväksy evästeet Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa »

Asko
Asko > Verkkokauppa > Palautukset

Vaihto, palautus ja takuu

Tilaamillasi tuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessaan. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.

Vaihto- ja palautustapauksissa ole aina ensin yhteydessä verkkolomakkeen kautta asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään. Vastauksena saat tarkemmat ohjeet, miten asian kanssa edetään. 

Maksujen hyvitys palautusten ja vaihtojen yhteydessä löytyy kohdasta Rahanpalautukset.

Rajoitukset palautusoikeudesta (kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti):

Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke. Hygieniatuotteilla kuten peitoilla, tyynyillä ja sijauspatjan suojilla sekä pakkauksesta avatuilla patjoilla ei myöskään ole vaihto- tai palautusoikeutta. Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.

Kaikki vaihtoon ja palautukseen liittyvät kulut lankeavat asiakkaalle.

Rahanpalautukset

Suoritamme rahanpalautuksen sillä maksutavalla, jolla olet maksanut tilauksesi. Rahat näkyvät viimeistään 14 vrk:n kuluessa tililläsi siitä, kun tuote on saapunut asiakaspalveluumme. Jos olet maksanut tilauksesi laskulla, voit vähentää palautuksen euromäärän saamasi laskun loppusummasta. Erämaksutapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelmasi viimeisiltä eriltä.

Takuu

Kuluttajansuojalaki suojaa aina yksityishenkilönä ostettuja tuotteita ja palveluja. Kuluttajasuojalain mukaan takuu on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Tuotteen virheestä reklamoitaessa kuluttaja ilmoittaa tuotteen alkuperäisestä viasta myyjälle. Mikäli tuotteessa esiintyy käytöstä johtuva virhe, autamme tietenkin saamaan vian korjatuksi.

Ostajan on hyvä tutustua ja noudattaa tuotteen mukana tuleviin käyttö- ja asennusohjeisiin ennen tuotteen käyttöönottoa.

Toimintaohje

Ota aina ongelmatilanteissa ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Tutkimme ja selvitämme jokaisen ongelmatilanteen tapauskohtaisesti. Muistathan mainita yhteydenotossa tilausnumerosi, tämä nopeuttaa asian käsittelyä.

Nouto Asko-myymälästä:

Palauta tuote samaan Asko-myymälään, josta olet noutanut tuotteen. Ota tilausvahvistuksesi mukaasi.

Kotiinkuljetus – yhteydenotto Asko-myymälään:

Ole yhteydessä tilausvahvistuksessa olevaan Asko-myymään ja sovi tilauksen perumisesta ja tuotteen noudosta.

Kotiinkuljetus – yhteydenotto Askon verkkokaupan asiakaspalveluun:

Ole yhteydessä tilausvahvistuksessa olevaan Askon verkkokaupan asiakaspalveluun ja sovi tilauksen perumisesta ja tuotteen noudosta.

Hyvitys

Palautetun tuotteen hinta hyvitetään alkuperäisen maksutavan mukaisesti sen jälkeen, kun palautettava tuote on saapunut Asko-myymälään tai Askon verkkokaupan asiakaspalveluun. Hyvityksestä vähennetään mahdolliset kuljetuskustannukset.

Jos olet valinnut maksutavaksi Asko.fi-erämaksun tai -laskun, hyvitys kohdistetaan saamallesi laskulle. Lisätietoja Asko.fi-erämaksusta ja -laskusta löydät täältä.